2010/04/22

BEHAKETA ETA SEGIMENDUA

BEHAKETA

1. Aipaturiko adierazleak sistematikoki behatzea:
- Ikastetxeko toki komunetan eta funtsean helduak gutxien ibiltzen diren edo gutxien zaintzen dituztenetan: jolastokiak, aldagelak, komunak, pasilloetako izkinak,…
- Gelan, larderiazko jarreren kopururik handiena gertatzen den lekua delako.
- Jarduera osagarrietan (irteerak, kanpamenduak, tailerrak…).
- Autobusean eta eskolaz kanpoko aldietan (jangela, kirol-jarduerak, kulturakoak,…)

2. Iturri desberdinetatik informazioa biltzea:

Taldeko irakasleak (elkarrizketa, galdetegiak…).

- Familiak (elkarrizketak).
- Ikastetxeko irakasleak ez diren langileak (galdetegiak, elkarrizketak).
- Jangelako langileak (elkarrizketak).
- Ikasleak (elkarrizketa indibidualak, proba soziometrikoak, bozketen emaitzak, tutoretzako jarduerak…).

3. Salaketak eta erreklamazioak egiteko egiturak:

- Iradokizunen postontzia.
- Telefono-laguna.
- Gatazkak tratatzeko ekipoa, Elkarbizitzako Batzordea, bullyingaren aurkako Batzordea.

SEGIMENDUA:

- Biktimekin, erasotzaileekin eta ikusleekin bilera indibidualak.
- Eragindako familiekin bilerak.
- Informazioa biltzeko galdetegiak

Hartutako neurriak balioztatzea eta, hala badagokio, aldatzea.



Eskematxo honetan adierazten den bezala, eskola baten barruan irakasle batek zerbait arraroa ikusten badu, kasu honetan bullying kasuren baten susmoak baditu, irakasle honek lehenengo eta behin susmo hauek ziurtatzeko behaketa bat egin beharko du.


Horretarako irakaslearen presentzia ez dauden lekuak begiratu beharko ditu, zer nolako jarduerak, jarrerak gauzatzen diren, umeak nola erlazionatzen diren etab. Behaketa guzti hauek garrantzitsua izango da irakasleak idatzita ustea; bertan idatzitako noiz( egua, ordua) non ( patioan, aldageletan, pasiloetan, jantokian, autobusean..) , erregistratua geratzeko.


Behaketa honen susmoa , susmoan geratzen bada informazioa gordeta uztEA onuragarria izango da badaezpada. Baieztatu egiten bada, jarraian ume horren tutorea bezara orientatzailearekin elkartu. normalean behaketa hauek tutoreak egin beharko ditu.


orientatzailea behaketa test batzuk eman al ditu , beti baliogarria izango direnak guztiz konfirmatzeko.


Hori guztia egin ondoren,guztiz ziurtatua dagoela ikusten badute( tutorea eta orientatzailea) , zuzendariarekin hitz egin eta familiari abizatu, haiek hitz ehgiteko.


Ez da inoiz gurasoei telefonoz deituko eta jarraian bonba bota, galderak egin ebahrko litzateke, jakiteko umea arraro ikusten duten edo ez , pozik ikusten duten, etb.


Oso importantea da pausu guzti hauek orden honetan jarraitzea , ezin da etxe bat teilatutik asi inoiz ez.

No hay comentarios: