2010/05/08

Eragile nagusienak: eskola eta telebista

Bulling-a sortzen duen eragileen artean, nagusienak bi dira: telebista eta eskola.

Telebista >> programa nagusi askok bidaltzen duten mezua, nahi duzun guztia lortu behar duzula ezerrri uko egin barik da, beti ere horrek lan eta esfortsu asko ez dakartzanean.
Adituek diotenez, telebistako biolentzia biolentzia errealarekin lotuta dago, batez ere umeekin.



Eskola >> Klasean ez badago klima eroso bat bullyng-a agertu daiteke.
Honen erantzunkizuna irakasleena izaten da.


Honetaz gehiago jakiteko, orrialde honetan begira dezakezue: http://es.wikipedia.org/wiki/Acoso_escolar#Articulos

Nola jokatu zure semea bullyng-a sufritzen badu



Artikulu honetan Iñaki Zabalak honi buruzko iritzia azaltzen digu, baita jokatu beharreko era ere: http://terranoticias.terra.es/articulo/html/av2523582.htm

Garrantzitsuena honen egoera ulertzea da, eta ondoren haien parte jartzea. Gainera gure laguntza eskaini behar diogu bera konturatzeko ez dagoela bakarrik arazoaren aurrean.

Egoera honetan, guraso askok ez dute haien semeak esaten dutena sinesten eta arazoari garrantzia kentzeko joera izaten dute.

Bullyng-a jasaten ari duten umeen gurasoak 5 eratako mezuak bildatzen dituzte haiei:
- Egoera ezeztatzea.
- Egoera horiek beti gertatu direla esatea.
- Honelako egoerak jasatea beraretzat ona dela esatea.
- Bortitz jokatu behar duela aholkatzea.
- Denbora pasatzen utz behar dutela esatea.

Hauek dira hain zuzen ere egin behar ez diren 5 gauza!
Zure semea horrelako arazoarekin etxera badator egiozu kasu, ondorio larriak ekar daitezkeelako.

Bullyng adibidea

Bullyng-a edozein modutan gertatu ahal da. Hau gertatzea atakeri bat da eta bideak jarri behar dira egoera hauek gelditzeko.
Hona hemen adibide gogor bat eta bertan mutila nola bzitzen duen ikusten da:

4tik 1 jasaten du bullyng-a

Artikulu interesgrri bat idatzi zuten Kindsein magazinean oso interesgarri iruditu zaidana.

Iñaki Piñuel Zabalari egindako elkarrizketa bat da eta honek egindako innkestaren arabera, 4 ikasleetik ikasle 1 bullyng-a jasaten du.


1999tik aurrera, gero eta gehiago entzuten da termino famatu hori.
Ume batek psikologikoki txarto ez badago ez du esan nahi akoso hau ez duela jasaten.
Arazo psikologioak ez dira berehala agertzen, baizik eta hilabete edo urte batzuen ondoren.

Eskoletan bullyng-a gelditzeko bilatu dituzten irtenbide bakarra polizia sartzea izan da.

Horrez gain, gurasoak hain alde jarri behar dira. Gehienetan ez duten haien semeei sinesten eta hauek behar dutena haien familiaren babesa eta laguntza izaten da.

Elkarrizketa honi buruz zerbait irakurtzeko, erreferentzi bezala: http://kindsein.com/es/23/2/543/

Bullying homofobikoa: Ez dute nahi ikaskide gayrik

http://www.argia.com/argia-astekaria/2207/bullying-homofobikoa/osoa

Mutikoari ez zaio futbola gustatzen, dantza bai. Afeminatua da. 12 urte ditu eta oraindik ez daki mutilak gustatzen zaizkion ala ez. Gauza bat badaki: ikaskide mutilek iseka egiten diote, kopetean du etiketa: marikoia. Bullying homofobiko kasu tipikoa.
Jesús Estombarekin egon gara. Gehituko (Euskal Herriko lesbiana, gay, bisexual eta transexualen elkartea) Infasis ataleko koordinatzailea da. Nerabeen jarrerak aniztasun afektibo-sexualaren aurrean izeneko ikerketaz galdetu diogu. Lehen aldia da horrelako ikerketa egin dena Euskal Herrian eta zergatik egin duten galdetu diogu. Gehitun bazuten ustea ikastetxeetan homosexualitatearen gaia ez zebilela bide onetik. Usteak ziren, oinarririk gabeak. Horretara dator 2007-2008ko ikerketa; batetik, Gehitu elkarteak berak jakin nahi zuelako ikastetxeetan zer ari den gertatzen eta bestetik, erakunde publikoen aurrean datu serioak aurkezteko aukera zelako. Emaitzak eskutan Estombak argi du, usteak ez dira erdia ustel: gazteen jarrerak homofoboak dira. Ikerketa 2007-2008 ikasturtean egin zuen Gehituk Donostiako hainbat ikastetxetan.
OTADUY BENGOA, Marisa eta IRIGOYEN PERURENA, Make

http://www.hikhasi.com/artikulua/1651


Bullying-ari buruz ari dira Marisa Otaduy eta Make Irigoyen artikuluan, baina, jakina, hezkidetzaren ikuspegitik. Ikuspegi horretatik, bullying-a, gizarte sexistan gertatzen, sustatzen eta legitimatzen diren indarkeriazko harreman sistematikoen ondorio zuzena dela diote, eta askotan heterosexismoaren legeak ez jarraitzegatik gertatzen dela, hau da, kasu askoren atzean lesbofobia, transfobia eta homofobia daudela. Horrelakorik gerta ez dadin, gelan esku hartzeko hainbat proposamen egin dituzte.


Gure munduan pertsona guztien eskubideak bermatzeko eta harreman positiboagoak eraikitzeko, bai elkarren artean, bai bestelako bizidunekin, bai planetarekin, zeregin dezente dugu oraindik. Horren adibide dira, hezkuntza-eremuan azken urteotan askoren kezka eta hausnarketagai bihurtu den "bullying"-a edo "berdinen arteko tratu txarrak".


Zer da bullying-a?

Ingelesetik datorren hitza da eta literalki "harroputz" edo "handiputz" esan nahi du. "Berdinak" direnen artean ematen den indarkeria da. Hezkuntza-eremuan, bullying-egoera bat ikasle batek edo talde batek denboran zehar, behin eta berriz, beste ikasle bat ikaratu, iraindu, bakartu edota mehatxatzen duenean gertatzen da; haren gauzak hondatzean edo eraso fisikoak eragiten dizkionean. Bi aldeen arteko botere-harremanak oso ondorio larriak eragiten ditu biktimarengan: herstura, harremanetarako arazoak, autoestimu baxua, segurtasunik eza, eskola-errendimendu eskasa...


Bullying-aren definizioa hezkidetzaren ikuspegitik osatzen

Sarritan bullying-arekiko interpretazio hau nagusitzen da: erasotzaileek, erasotuek eta inplikaturiko guztiek harreman-arazoak dituzte, eta egoera aldatzeko erantzun eta estrategia indibidualak landu behar dituzte.
Hezkidetzaren ikuspegitik fenomeno hori askoz sakonagoa da: bullying-a gizarte sexistan gertatzen, sustatzen eta legitimatzen diren indarkeriazko harreman sistematikoen ondorio zuzena da. Estereotipoek markatzen dute, kultura guztietan, pertsona batek nolakoa izan behar duen sozialki onartua izateko.
Horrela, bullying fenomenoak, erasotuak "behar bezalakoa ez izateagatik edo susmagarri izateagatik" jasotako diskriminazioan datza. Zergatik? Heterosexismoaren legeak ez jarraitzeagatik: dagokion rol maskulino edo femeninoa ez betetzeagatik, talde dominanteko kide ez izateagatik, edertasun-eredua betetzen ez duen gorputza izateagatik, heterosexuala ez izateagatik... Bullying kasu askoren azpian lesbofobia, transfobia eta homofobia daude, eta hori da seguru aski bullying-aren aurpegirik ezezagunena. Hezitzaileok ezinbesteko dugu errealitate horren garrantziaz kontzientzia hartzea, proposatu ohi ditugun esku-hartzeak benetan eraginkorrak izateko.

Zelan Bullying-a saiestu Haur Eskolatik

http://www.cpiu.org.mx/2010/noticias/como-evitar-bullying-desde-el-jardin-infantil/

Aurkitu dudan berri hau 2010. urteko apirilaren 28koa da. Artikulu horretan Loreto Verak azaltzen digu zer eta zelan egin daiteke.
Argi usten du, irakatsi beharrekoa errespetua dela eta umeen arteko berdintasuna landu behar dela eskoletan horrela Bullying-a saiestuko dugulako.

2010/05/06


GALIZIAKO IBAIETAN ,MAIATZAREN 7 ETA 8 AN BIOLENTZIRIK GABEKO BIZITZA BATEN ALDEKO TAILER BAT ANTOLATU DUTE.
TAILER HONEN HELBURUA HORRERLA ADIERAZTEN DUTE:
El propósito de esta actividad es que estudiantes de nivel superior (terciarios y universitarios), profesionales de la educación, de la salud y operadores socio-sanitarios logren adquirir herramientas conceptuales y metodológicas para
Reconocer: situaciones en la cual las violencias se encuentran enmascaradas o invisibilizadas.Prevenir: Se tratarán temáticas como violencia familiar, de género, maltrato infantil, abuso sexual, en los distintos ámbitos.Praxis: se dará a conocer el trabajo de las brigadas, insertas en programa “atención a las víctima de violencias”, coordinado por la Dra. Eva Giberti, en el Ministerio de Justicia, seguridad y derechos humanos, de la cual la presidenta de la Asociación, profesora Mónica Bersanelli asistió a dicha capacitación, siendo la única representante de la provincia de Santa Cruz.
Disertantes:
Profesora Mónica Patricia Bersanelli
Licenciado Berti Omar CárdenasINSCRIPCIONEScelular: 15564751e- mail: desafiosycompromisos@yahoo.com.ar

Seguidores en el Mundo

Taller encontrándonos
Abierta la Inscripcion- tallerencuentro@yahoo.com.ar .

SCHOOLMATES PROYEKTUA.

http://www.arcigay.it/schoolmates/ESP/index.html



Bullingna askotan norabide sexualarekin zerikusi handia izaten du, eta eraso izaten duten umeak askotan gai edo lesbianak izaten dira, Schoolmates Proyektua pertsona hauei laguntzen die, baita irakasle eta gurasoei nola oldartu egin behar duten jakiteko.
Utziko dizuet Proyektuaren webaren linka ikusi ahal izateko, oso interesgarria delako.

Arazo piskologikoari aurre egitea



1. Onartzea
2. Osasuna zaintzea
3. Elkarkideak bilatzea
4. Arazoari aurre egitea ausardiarekin
5. Borrokat gorrotorik gabe

Hauek dira bullyng-aren aurrean egin beharreko 5 pasu garrantzitsuak.
Arazotik irteteko, garrantzitsuena gertatzen denari izen bat jartzea da.
Horrez gain, horrelakorik gertatzen denean, lagunik gabe geratzen zara besteei esker, eta hori da hain zuzen ere lortu behar ez dena, hau da, enbat ta lagun gehiago izan, orduan eta aurrerago egingo duzu. honekin guztiarekin eta inolako gorrotorik izan gabe erraz egin dezakezu aurre!

2010/05/04


ESKOLA-JAZARPENA

Zer da eskola-jazarpena:

Gaur egun, eskola-jazarpena Bullying izenarekin egin da ezagun gizartean. Ingelesez, bully berbak harroputz edo ahoberoa esan nahi du. Hortaz, zer da bullyinga? Ikasle batek bere ikaskide bat menpean hartzeko egiten duen jazarpenari deitzen zaio bullyinga. Irainak, etengabeko eraso fisikoak, jendaurreko umiliazioak, derrigortutako beharrak, txantxa astunak edota ageri-ageriko gutxiespenak dira ikasle batek beste bati egin eta eskola-jazarpentzat hartzen direnak.

Eskola-jazarpena gertatzen ari dela jakiteko, ondorengo gauza hauek antzeman behar dira:

Zapaltzaile batek edo batzuek erasotu duten babes gabeko biktima bat egon behar da.
Desoreka egon behar da indartsuenaren eta ahularen artean. Desoreka hori indarrean, gorpuzkeran, maila sozialean eta psikologikoan agerikoa izango da. Hortaz, biktima babes gabe sentituko da beti.

Jazarpenak etengabea izan behar du, hots, jazarpena epe batez errepikatu egin behar da.

Normalean, jazarpena lagun bakar bati egiten zaio baina talde bati ere egin dakioke, hala ere, hau ez da oso ohikoa.

Nolanahi ere, eskolako jazarpena modu ezberdinetakoa izan daiteke. Jarraian aipatzen dira bullying eredu nagusienak:

Fisikoa: bultzatzea, ostikadak eta ukabilkadak ematea, tresnak erabilita jotzea. Jazarpen mota hau lehen hezkuntzan gertatzen da gehienbat.

Hitzezkoa: Iraintzea, jendaurrean gutxiestea edota biktimak duen gabeziaren bat behin eta berriz azpimarratzea. Azkenaldian, sakeleko telefonoa jazarpen mota hau egiteko tresna garrantzitsu bihurtu da.

Psikologikoa: norbanakoaren autoestima ahultzea dute helburu eta segurtasun eza eta beldurra gehitzen du.

Soziala: Norbanakoa taldetik aldentzea du helburu.

Bullyingak oso kalte txarrak eragin ditzake jasatzen duen ikaslearengan; eskola-porrota edota ikasteko zailtasunak, antsietatea, eskolara joateko beldurra edota arrisku fisikoak eragin ditzake, eta gehienbat, zapaldua den ikasleari garapena oztopatu diezaiokeen segurtasun eza eragiten dio.

Bullying fenomenoa beti egon izan da, mota guztietako ikastetxeetan, bai publiko zein pribatuetan, punta-puntakoetan eta marjinaletan, hiri handietan zein txikietan. Baina orain arte ez zaio inolako garrantzirik eman. Aitzitik, zenbait profesionalen ikerketek eta azkenaldian Giza Eskubideak defendatzeko sortu den kulturak pil-pilean ezarri dute eskola-ezarpenaren gaia.

Zigortzaileak filma

http://zigortzaileak.com/



Bullyng-ari buruzko euskaraz egindako lehengo filma da eta antzezleak jende ezaguna dira, hala nola, Ane Igartiburu, Carlos Sobera...

Filme baten bidez, umeak hobeto ikus dezakete zein garrantzitsua den bullyng-ari aurre egitea.

klaseide batek txarto pasatzen duela ikusten badugu, lagundu behar diogu eta "gaiztoak" ikasi behar dute ez dela horrelakorik egin behar, haiek ere pairatu dezaketela eta ez dela atsegina.


http://www.hoytecnologia.com/noticias/ninos-ignorados-companeros-juegos/162860

Bertako web gune honetan, beste ikerketa bat agertzen zaigu eta oso interesgarria iruditu zait.
Kent unibertsitateko psikologo batzuek egin dute. Eta aurkitu dutena jolasaren "on-line" eta autoestimaren artean dagoena da. Jokalari batzuek hutsune itzela uzten diete beste jokalariei bideojolasetan.

Ikerketa egin zuen irakasleak, Dominic Abrams, azaldu zuen " cyber-bullying"a gehiegikeria zuzena eta irainak ematen ziren baina modu erabilgarriena eta ez hain zuzena "on line" sortzen duen hutsa da. Bullying-a. Huts horrek, pertsona batzuk baztertuak direnean beraien autoestimari eragin egiten dio talde baten partaide izateko beharra dugulako.


Honekin esan beharra daukat modu askotan egin daitekela min. Bullying-a modu askotakoa izan ahal da. Jolasen bidez, interneten bidez, sare sozialen bidez... min handia egin daiteke. Eta argi dagoenez, pertsona guztiek gizarte talde baten integratuta egon nahi dugu.

2010/05/03

DEMI LOVATO, "CAMP ROCKEKO" PROTAGONISTA BULLINGNA JASAN ZUEN.


Interesgarria iruditu zait artikulu hau, ume guztiek ezagutzen duten aktore honek bulligna jasan zuelako. Honekin esan nahi dizuena da arazo bat izatekotan etxean esan behar duzue, eta konponbideak bilatu behar dituzue.
Fue un infierno para ella. La estrella de "Camp Rock" dijo recientemente en un talk show, que en la escuela lo pasó muy mal porque sufrió acoso escolar. Ahora quiere ayudar a otras chicas para que evitar que sufan como ella.
En el talk show americano "The Ellen DeGeneres Show" Demi confesó que sus compañeras de escuela le hicieron bullying. Lo pasó tan mal que se tuvo que quedar en casa, donde recibió clases particulares.
"No entiendo porque me pasó esto", dijo Demi. Ella piensa que el motivo fue que al ser actriz era más fácil ser el objetivo de las críticas. "Mi manera de vivir era diferente que la del resto de las chicas".
Ahora quiere ayudar a que esto no le suceda a más gente. "Quiero ayudar a más chicas, sobre todo a las que no se pueden permitir clases particulares en casa".

BULLIGNARI BURUZKO LAU LIBURU INTERESGARRIEN IZENAK.

Hona hemen liburu hauen izenak, bullignari buruzko liburuak dira eta oso baliagarriak izan daiteke horrelako kasu baten aurrean, bai irakasleentzat, gurasoentzat, baita beste ikasleentzat, arazo larria den konturatzeko eta ekiditzen saiatzeko.

1. Bullyng. Acoso escolar: Rosa Serrate da liburu honen idazlea, liburu hau gizarte osorako zuzenduta dago. "El Bullying es un fenómeno que nos afecta a todos".
2. SOS. Bullyng. Prevenir el acoso escolar y mejorar la convivencia: Ferran Barri da liburu honen liburua. Idazleak Hezkuntzan ematen diren arazo larrien azterketa egiten du eta arazo hauen konponbideak bilatzeko aholkuak ematen ditu.
3. Bullyng. El acoso escolar: William Voors da liburu honen idazlea. Batez ere, liburua gurasoei zuzenduta dago, errekurtso ona izango da nola joka jakiteko.
4. Acoso escolar ¡no!. Aprende a decir ¡No!: Stéphanie Duval, Manu Boisteau dira liburu honen idazleak. Bilduma honek aholkuak ematen dituzte, umeak bullygnari haiek aurre egin jakiteko.

2010/05/02

BULLINGNA JASAN DITUZTEN LAU IKASLEEN TESTIGANTZAK.

LOLA, 15 URTE; SOY "LA PATO", "LA LARGA" Y "LA PLANA".

Empezó en septiembre. El día que Lola se cayó en clase de educación física. "Era la nueva. Desde ese día fui la pato". No ha pasado un día en el que no la insulten. "La pato, larga, plana, cuatro ojos... Todo sirve para meterse conmigo", explica. Los que la insultan son un grupo de tres guays de la clase "que se creen mejor que nadie". Cuando pregunta algo en clase, la ridiculizan: "Me interrumpen y gritan: '¡Mentira, mentira!". También propagaron por los pasillos cómo era su sujetador un día que se le vio al quitarse el jersey. Los primeros días creía que eran bromas, pero ha pasado un curso completo sufriendo porque su cuerpo "es diferente", explica. Le pidió a su mejor amiga que le acompañara a hablar con el profesor. "Ella había pasado por lo mismo en otro instituto. Unas matonas le pegaron varias veces", señala. "Yo ya no aguantaba más. Me dijo que iba a ser peor cada vez y que debía pararlo ya". Lo más duro de este curso para Lola ha sido sentirse sola. Nadie la defendió, aunque sabían lo que pasaba. "No se atreven con los populares; como yo era la nueva...", concluye.

LUIS, 11 URTE; "ME QUERÍAN PARTIR LAS PIERNAS".

El padre de Luis recibió una llamada un fin de semana: "A su hijo le están amenazando. Tenga cuidado". Luis, que estaba en tratamiento por depresión, nunca había dicho nada en casa. Y nadie imaginaba lo que estaba pasando en la escuela. Recibía amenazas a diario: "Puto miedica, mamón de mierda, vamos a por ti...". Por los pasillos se comentaba que le iban a partir las piernas. Su padre decidió hablar con el profesor, pero no sirvió para nada, porque éste se limitó a quitarle importancia. "Cosas de niños", le dijeron. Recurrió a la inspección educativa y ésta le remitió al centro escolar. Pero Luis ya no se atreve a salir de casa. Tiene miedo. Así que siempre anda poniendo excusas. Sufre fuertes dolores de cabeza y tiene ansiedad. Los hostigadores son siempre los mismos: unos chicos del colegio que van siempre juntos, mayores y más fuertes que él. Le da miedo pensar que pueda encontrárselos por la calle y que si va solo, le peguen una paliza. Su padre solicitó al director del centro medidas especiales. Ahora está a la espera de soluciones.

JUDITH, 13 URTE; DOS MESES SIN IR A CLASE POR MIEDO.

Desde principio de curso, Judith vomitaba frecuentemente y tenía muchos nervios cuando tenía que ir a clase. "Me llamaban aburrida, sosa, y decían que no sabía divertirme", explica. Así se fue quedando sola, aislada, sin nadie a quien recurrir o a quien contarle cómo se sentía. No se le daba muy bien hacer amigos. A veces estaba tan agobiada de no poder jugar con los demás, que aguantaba desprecios sucesivos y empujones hasta que los agresores se hartaban y la dejaban jugar. Un día le dijeron que se fuera del instituto, que no la querían allí, o que se tirara por una ventana como habían hecho otros chicos. Desde hace dos meses no ha vuelto a clase. Su familia ha recurrido a un psicoterapeuta para ayudarle a superar el problema. Los vómitos y la ansiedad continúan y están intentando cambiarle de colegio. Le han seguido llegando mensajes amenazantes: "Aunque cambies de colegio, te buscaremos e iremos a por ti". Ahora está buscando otro centro educativo, en otro barrio, donde estudian algunas antiguas compañeras del colegio.

LORENZO,27 URTE; DESPUÉS DE TRES LUSTROS SIGO MARCADO.

"Tengo 27 años y aún sufro las secuelas que me provocó el acoso al que me sometieron mis compañeros de clase durante parte de mi adolescencia". Así comienza el correo electrónico que Lorenzo envió a la organización SOS Bulling. Hace más de 15 años que sufrió el matonismo escolar y aún le sigue angustiando recordar situaciones sufridas entonces cuando estaba más gordo que sus compañeros de clase. "Mis compañeros se burlaban de mí porque ninguna chica quería salir conmigo". Un día le invitaron a una fiesta, "para reírse de mí", asegura. "Una chica se me insinuó, me llevó a una habitación y se mostró cariñosa. Cuando íbamos a besarnos, se encendieron las luces. Ella se apartó y salieron los compañeros de debajo de la cama riéndose. Las burlas prosiguieron en el instituto, y eso duró años", explica Lorenzo. Aún hoy apenas puede relacionarse con chicas y es extremadamente tímido. Sigue intentado superar sus traumas con ayuda médica, aunque sin éxito. "Cuando eres adolescente, estas actitudes pueden dejar estragos irresolubles", dice.

Hemen daukagu lau ikasleen testigantzak, laurak ezberdinak, eta laurak bullingnaren biktimak, irakurtzean benetan hunkituta geratu naiz, ezin dut ulertu nola ume batzuk hain gaiztoak diren, azkenengo testigantza 27 urteko gizon batekoa da, eta oraindik ezin du bakean bizi eta harremanak sortzeko arazo larriak ditu.

Kasu guztietan gurasoak dira konponbideak bilatzen dituztenak, eta irakasleak zer? ez dute ezer ikusten edo ez dute ikusi nahi, ez dakit zein den arazoa, baina argi dagoena jarrera hauek onartezinak direla eta daukan garrantzia eman behar diogula, bestela gero eta bulling kasu gehiago aurkituko ditugu eta ume askok isiltasunean sufrituko dute.